Beköltözés, Felvételi


Felvételi tájékoztató


Az ellátás igénybevételének módja

Érdeklődni, kérdéseket feltenni a hajnalcsillag@punkosdi.hu email címen, a +36 24-531-185 telefonszámon és az MPE Hajnalcsillag Szenvedélybetegek Rehabilitációs Otthonának Facebook-Messenger oldalán lehet.

Jelentkezés folyamata

• Kérünk egy levelet a hajnalcsillag@punkosdi.hu email címünkre, amiben az érdeklődő leírja, hogy mit szeretne. Fel kell tüntetni a nevet, telefonszámot, és csatolmányként küldeni kell egy legutóbbi pszichiátrai-addiktológiai zárójelentést, ambuláns lapot.
• Felvételi csoportunk egy tagja fel fogja venni a jelentkezővel a kapcsolatot e-mailben, amelyben csatolja a felvétellel kapcsolatos tájékoztató anyagokat is.
• Következő lépésként behívjuk egy személyes beszélgetésre, amin keresztül válaszokat kaphatunk azokra a felvétel szempontjából releváns kérdésekre
• Sikeres felvételi beszélgetés esetén előgondozásba kerül, és egyeztetünk a beköltözés időpontjáról.
A beköltözés időpontját a felvételhez szükséges dokumentációk elintézésének, valamint a fizikai elvonási tüneteit orvosi segítséggel való rendezésének ideje határozza meg.
• Sikertelen felvételi beszélgetés esetén javaslatunkkal segítjük a neki megfelelő segítség megtalálásában.

Kizáró okok

• Amennyiben az intézményünk házirendjének szabályait nem kívánja betartani
• Együttműködési készség hiánya
• Olyan fizikai és/vagy pszichés/pszichiátriai állapot/betegség, amely akadálya a rehabilitációnak

A felvételhez szükséges

• személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ kártya
• szabályos pszichiátriai, addiktológiai beutaló és kórházi zárójelentés
• kórházból való érkezés esetén a zárójelentésben szerepelnie kell az intézményünkbe való áthelyezés tényének
• A következő adatoknak feltétlenül szerepelniük kell a beutalóban, zárójelentésben:
• beutaló orvos neve, pecsétszáma
• küldő egészségügyi intézmény NEAK finanszírozási kódja, naplósorszám vagy törzsszám
• szenvedélybetegség BNO-ja
• szedett gyógyszerek, ill. orvosi javaslat szenvedélybetegek rehabilitációjára, ill. intézményünk pontos neve, a beutalás/áthelyezés ténye
• a felvételi interjú során kézbe kapott jelentkezési lapok kitöltve (3 féle):
• A jelű: felvételi kérelem nyomtatvány
• B jelű: kezelőorvos által kitöltendő, egészségügyi állapotra vonatkozó adatok
• C jelű: nyilatkozat az intézményi térítési díj vállalásáról, vagy ha nem tudja vállalni sem a kliens, sem a hozzátartozó, akkor jövedelemnyilatkozat és vagyonnyilatkozat kitöltése szükséges
• jövedelemigazolás: ha a kliens az intézményi térítési díj összegét nem tudja vállalni, akkor jövedelmet igazoló bizonylatot kérünk.
• szükséges leletek: tüdőszűrő lelet, Hepatitis B, C és HIV szűrés lelete
• gyógyszerszedés esetén egyrészt kérünk erről pontos orvosi tájékoztatást, másrészt kérjük, hogy a kliens 3 havi gyógyszermennyiséget hozzon magával
• Nagyon fontos! Aktív szerfogyasztás esetén kórházi elvonó kezelésre van szükség.
• A sikeres elvonás tényét az erről szóló zárójelentéssel igazolni kell.

Mit várunk el?

• Elvárjuk a nem szervezett szabadidős tevékenységeken kívül minden programon kötelezően a részvételt.
• Elvárjuk a házirend betartását.
• Elvárjuk az együttműködést.
• Elvárjuk a lakóra bízott feladatok elvégzését.

A feladatok kiadásánál mindig figyelembe vesszük az aktuális fizikai, egészségi, pszichés állapotot.
Ha bármilyen kérdés, vagy elakadás adódna a hajnalcsillag@punkosdi.hu e-mail címen, illetve a 0624/531185 -ös központi telefonszámon tudunk segíteni.


Beköltözéssel kapcsolatos információk


Kedves Jelentkező!

A terápia első három hete próbaidő, amely időszak dönt a beilleszkedésről.
Ebben az időszakban a teljes izoláció segíti a terápiára figyelést.
A hozzátartozókkal levélben lehet tartani a kapcsolatot.
Az izoláció alatt két személy érdeklődhet a terápiában lévők hogyléte felől.
Ezt a két személyt beköltözéskor a beköltöző nevezi meg.
Senki másnak nem áll módunkba információt adni!
A próbaidő után meghatározott napokon és időkeretben telefonon lehet tartani a kapcsolatot a hozzátartozókkal és az aktuális járványügyi szabályokhoz igazodva biztosítjuk a látogatók fogadását.

Amit érdemes hozni

  • kényelmes ruházat (10 napra elegendő, évszaknak megfelelő)
  • ha van fehér felső és nadrág (a konyhai munkához)
  • pizsama
  • fürdőköpeny
  • papucs (kettő, egy a zuhanyzóba való)
  • törölköző
  • pipere és tisztálkodási cikkek (nem alkoholos parfüm, kizárólag deo-stift), papírzsebkendő
  • mosószer és öblítő
  • hajszárító
  • füldugó (nehezen alvóknak)
  • ébresztőóra
  • kávés bögre, kiskanál, pohár
  • alkoholmentes és aromamentes nassolnivaló, gyümölcs, gyümölcstea
  • toll, papír, füzet, könyv, rejtvény stb.
  • a kapcsolattartáshoz felbélyegzett boríték
  • Biblia, ha van
  • egyéb, a terápiás programmal nem összeegyeztethetetlen személyes tárgyak

Amit NE (mert adunk, vagy mert nem lehet)

  • WC papír
  • ágynemű (ha a sajátodat szeretnéd, lehet)
  • hegyes/éles kés
  • bármi, amiben alkohol van (desszert, szájvíz, parfüm, kézfertőtlenítő sem!)
  • acetonos körömlakklemosó (az acetonmentes szabadon használható)
  • bármi, ami doppingszer lehet (kóla, energiaital, orrcsepp stb.)
  • semmilyen kávé (sem nescafé, sem capuccino, sem koffeinmentes)

Az Intézményben ellenőrzött keretek között napi két alkalommal (reggel és ebéd után) van lehetőség kávéfogyasztásra.